Luchthaven Brandweer Schiphol



                          Brandweerpost Vrijheidsstraat keet XIV-A KLM/H&H 1945 - 1948

                              Uitrukpost GG&GD Navigatorstraat gebouw 205 1946 - 1948



                           De drie Gemeentelijke brandweerwagens van de dienst Havens en

                       Handelsinrichtingen Amsterdam op Schiphol voor de, brandweergarage  

                                         Navigatorstraat gebouw 204 van 1946 t/m 1948

           Van links naar rechts Ford reddings/gereedschapswagen, Ford ambulance en Cletrac

          rupstractor KLM. 
De Chevrolet tank/gereedschapswagen en Fordson schuimbluswagen

        zijn van de gemeentelijke 
dienst Havens & Handelsinrichtingen Amsterdam october 1946

  Van Links naar rechts Ajax/Opel aanhangmotorspuit(KLM), Cletrac rupstractor(KLM), Chevrolet

  tank/gereedschapswagen(Amsterdam) Fordson schuimbluswagen(Amsterdam), Ford reddings

 gereedschapswagen (KLM), Kenworth schuimblus/waterwagen(Amsterdam) en Ford ambulance

                                                                    (KLM) in 1948






    
    Het nieuwe verkeerstorencomplex naast het stationsgebouw eind 1948. Onder in het complex

      bevond zich de brandweerkazerne met zes stallingsplaatsen. Op 20 december 1948 werd het

        nieuwe korps Orde & Veiligheid geïnstalleerd in de nieuwe brandweerkazerne hoofdwacht

                                          de Goede Ree 
gebouw 105 onder de verkeerstoren 

                                             vanaf 01-02-1949 t/m 07-05-1967 hoofdwacht.




                       Het korps Orde en Veiligheid (O&V) poseert in 1958 het nieuwe materiaal

        Het materiaal en manschappen van het korps orde en veiligheid (O&V) opgesteld voor de

        politie/brandweerkazerne (Hoofdwacht) de Goede Ree gebouw 105-A met daarboven een

                                              uitkijkpromenade voor het publiek in 1958



           S 1/1Latil schuimbluswagen en P2/10 Latil H20 poederbluswagen stand by in 1967

               voor Post Rijk, na oude Vijfhuizerweg nabij baan 07-25/01-19 van 1960 - 1971

                                  Oefenplaats The Shadow nabij Post Rijk Oude Vijfhuizerweg

                                                     en baan 07-25/01-19 van 1961 - 1978
                                           




               Materiaal opstelling voor de Hoofdwacht de Goede Ree gebouw 105-A in 1966            


    


                                 27-10-1967-1994 Hoofdwacht Brandmeesterstraat Schiphol

   De kazerne werd in een L vorm gebouwd, de langste zijde was 52 mtr, de korte zijde 30.5 mtr  

                                              De kazerne beschikte over 20 uitrijddeuren       , de kazerne       

de kazerne       

 bb Schuimblusvoertuigen en poederbluswagens stand by in 1968 op Schiphol/Centrum bbb Schuimblusvoertuigen en poederbluswagens stand by in 1968 op Schiphol/Centrum bbb Schuimblusvoertuigen en poederbluswagens stand by in 1968 op Schiphol/Centrum Schuimblusvoertuigen en poederbluswagens stand by in 1968 op Schiphol/Centrum  Schuimblusvoertuigen en poederbluswagens stand by in 1968 op Schiphol/Centrum bb Schuimblusvoertuigen en poederbluswagens stand by in 1968 op Schiphol/Centrum             Schuimblusvoertuigen en poederbluswagens stand by in 1968 op Schiphol/Centrum



                                  Oefenplaats nabij Aalsmeerbaan 01R-19L van 1978 - 2003 

 

 03-03-1981 Post Sloten, Sloterweg 09-27 Badhoevedorp Schuimblusvoertuigen en poederbluswagens stand by in 1968  NNBBBNNNN03-03-1981 Post Sloten, Sloterweg 09-27 Badhoevedorp Schuimblusvoertuigen en poederbluswagens stand by in 1968  NNNN03-03-1981 Post Sloten, Sloterweg 09-27 Badhoevedorp03-03-1981 Post Sloten, Sloterweg 09-27 Badhoevedorp Schuimblusvoertuigen en poederbluswagens stand by in 1968               03-03-1981 Post Sloten, Sloterweg 09-27 BadhoevedorpMateriaaloverzicht in 1986 van de Posten Rijk, Sloten en Hoofdwacht                     1980 - 1989 Post Rijk Aalsmeerderweg, nabij kruising banen 06-24/01R-19L  

 

                                     1981-1994 Post Sloten Sloterweg nabij baan 09-27 

                                     in 1994 gesloopt tbv: de nieuwe Hoofdpost Sloten

                    Materiaaloverzicht in 1986 van de Posten Rijk, Sloten en Schiphol-Centrum

                                                          1995 Hoofdpost Sloten



                        Vanaf 2003 oefenplaats met de Mock-Up, de Firefly nabij Hoofdpost Sloten





                                              2003 Post Vijfhuizen nabij Polderbaan 18R - 36L



                                    Ladder 49 ISO VG-32FMC vliegtuigtrap Post Vijfhuizen




                                                 2007 Post Rijk nabij Aalsmeerbaan  18L-36R

                                             Het compleet vernieuwde materiaal in 2010 

@Jan Korte                      

eXTReMe Tracker